A rendszergazda munkáját akkor végzi jól, ha soha nem látják és ezért talán az egyik leghálátlanabb munkakör is egyben. Egy megfelelően felépített és jól működő rendszernél nincs szükség helyszíni felügyeletre és hibalehárításra, mert egy jó informatikus preventív megoldásokkal és folyamatos karbantartással minimálisra képes csökkenteni a problémákat.

Mik azok az elvárások, ami már alapvetőként tekintünk egy rendszergazdától?

Az optimálisan költséghatékony hardver és szoftver környezet kialakításával, stabil Internet elérés és levelező rendszer működtetésével, valamint gyors és bárhonnan elérhető szerver eléréssel biztosítsa a munkatársak mindennapi munkáját. Probléma esetén azonnal elérhető legyen telefonon és gyorsan megoldja a problémát, adott esetben hamar a helyszínre is érjen. A munkatársak problémáira határozott megoldást adjon, de türelemmel válaszoljon a kérdésekre, és udvariasan alkalmazkodjon az emberek szokásaihoz is.

Egy egész nap a szerverteremben ülő és csak a gépekkel érintkező rendszergazdából legalább annyi van, mint akik naponta emberekkel is kapcsolatba kerülnek. Nem mindegy tehát, hogy az ember kit fogad bizalmába úgy, hogy arra szinte az egész életét rábízza.

Gyakran előfordul, hogy egy szakmailag kiváló informatikus képtelen magát elfogadtatni környezetével ezért jobb is, ha az ügyfelekkel nem kerül közvetlen kapcsolatba. 

Nagyon fontos szempont, hogy rendszergazdánk szakemberként és emberként is számunkra jó legyen!

Neked is ilyen rendszergazdád van?!